5 vinkkiä työpaikka­­­ilmoituksen jakamiseen

5 vinkkiä työpaikka­ilmoituksen jakamiseen  

 

Hienoa, ilmoitus avoimesta työtehtävästänne on nyt julkaistu. Ennen julkaisua on saattanut olla kaikenlaista hässäkkää. Mahdollisesti yllättäväkin työntekijän siirtyminen uusiin haasteisiin, tuumailua ja palaverointia halutusta osaajaprofiilista ja ilmoitustekstiäkin on pyöritelty kenties muutaman kierroksen verran.  
 
Osana rekrytointipalvelujamme me MPS:n rekrytointimarkkinoinnissa huolehdimme halutessasi siitä, että ilmoituksesi löytyy sieltä mistä aktiiviset työnhakijat etsivät. Tavoitamme kohdennetulla kampanjoinnilla myös ne osaajat, jotka eivät ole aktiivisessa työnhaussa, mutta ovat valmiita vaihtamaan, jos hyvä tarjous osuu kohdalle.

Nythän ei siis mitään enää tarvitse tehdä, vai?

Ei välttämättä tarvitse, mutta kannattaa. Avoin työtehtävä on loistava mahdollisuus kertoa organisaatiostanne tarkemmin ja vahvistaa työnantajabrändianne. Ei voi myöskään koskaan olla varma mistä se sopivin osaaja lopulta löytyy. 

Tässä muutama vinkki, jota kannattaa ainakin harkita:

  1. Onhan avoin tehtävä näkyvillä kotisivuillanne koko haun ajan?
    Potentiaalinen hakija voi törmätä muun näkyvyyden kautta ilmoitukseen, mutta ei pysty juuri silloin reagoimaan. Hän voi siis palata myöhemmin kotisivuillenne etsimään tehtävää.

  2. Kertokaa laajalti organisaatiossanne että haku on auki 
    Kaksi kärpästä yhdellä iskulla – kaikki tietävät, että uusi työkaveri on tulossa ja lisäksi on mahdollista, että se juuri oikea löytyykin osaajienne omista verkostoista.
  3. Jakakaa hakulinkkiä somekanavissanne
    Voitte kertoa samassa yhteydessä jotain tiimistä, työkulttuurista tai kuinka kaivattu uusi osaaja on. Muistakaa jakaa hakulinkkiä uudestaan lähellä hakuajan loppumista!
  4. Rohkaiskaa myös omaa henkilöstöä olemaan aktiivisia 
    Aktiivinen tykkääminen postauksista ja niiden uudelleen jakaminen saa tiedon leviämään osaajienne verkostoihin ja siitä eteenpäin uusiin verkostoihin.
  5. Löytyykö vielä joku muu foorumi? 
    Jos kuulutte johonkin oman ammattinne tai toimialanne verkostoon tai foorumiin, jossa on aktiivisia jäseniä, kannattaa myös siellä huudella. Saatte tärkeässä kohderyhmässä näkyvyyttä, joka voi johtaa osaajan löytymisen lisäksi muihinkin yhteydenottoihin.

Meillä MPS:llä työskentelee neljän hengen rekrytointimarkkinointitiimi, joka tuntee rekrytointien markkinoinnin eri kanavissa. 

Tiimi auttaa kuhunkin rekrytointiin oikeiden ja kustannustehokkaiden kanavien valinnassa ja tuo hakijalähtöisen näkökulman laajemminkin rekrytointiprosessiin esimerkiksi tehtävänimikkeen, ilmoitustekstin ja hakutavan suunnittelussa. 


 

Muut aiheeseen liittyvät blogit

Stay tuned!