MPS Kick-off
Mikään ei toimi minulle motivaatiobuusterina työelämässä yhtä hyvin kuin hyvänhenkinen get-together & kick-off. Olen saanut onnekseni kokea monia innostavia kauden aloittajaisia ja viimeisin tällainen oli MPS Kick-off perjantaina. Kyllä taas osui ja upposi! Loistavia puheenvuoroja ja aiheita sekä hienoja onnistumistarinoita kollegoilta. Yhdessäoloa ja ajatustenvaihtoa kivoissa puitteissa, katseet tulevaisuuteen suunnaten.
Empatiaa asiakaskohtaamisiin
Customer Success Managerina kuuntelin tietysti korvat höröllä, miten Microsoftilla työskentelevä, asiakaskokemuksesta kolme kirjaa kirjoittanut Belinda Gerdt puhui digiajan asiakaskokemuksesta. Pistin ylös ne tipsit, jotka arjessa toivon muistavani. Esimerkiksi: "Convenience is the new loyalty" eli asiakasuskollisuus lähtee ajan ja vaivan säästämisestä.
Viime syyskuussa, uutta suuntaa pohtiessani, kirjasin ylös Yle Radio1:n Tiedeykkösestä: "Tulevaisuuden työntekijän valtteja ovat empatia, kriittinen ajattelu ja vuorovaikutus -niihin eivät robotit pysty". Tuo lause on jäänyt hyvin mieleeni. Tästä samasta asiasta muistutti meitä myös Belinda, joka puhui mm. teknologian ja empatian liitosta.
Toisiamme tukekaamme
Oli mahtavaa saada kuulla myös löytöretkeilijä Pata Degermanin mukaansatempaava puheenvuoro periksiantamattomuudesta ja voittajatiimeille elintärkeästä keskinäisestä luottamuksesta. Luottamuksen ja syvän yhteistyön aikaansaamiseksi pitää tehdä töitä, toisiinsa aidosti tutustuen. Nämä tärkeät teemat Degerman tarjoili meille uskomattoman hienoihin löytöretkikokemuksiinsa punottuina. Tuli mieleen viiden vuoden takainen oma vaatimaton vuorenvalloitus, kun silloisella työporukalla lähdimme aamuyöstä kapuamaan Turkin Olympokselle yhdessä Carina Räihän (ensimmäinen suomalainen nainen Mount Everestin huipulla) kanssa. Hieno muisto yhteisestä tekemisestä ja tiimiytymisen vahvistamisesta työyhteisössä.
Työntekijäkokemus asiakaskokemuksen suunnannäyttäjänä
Vaikkei tilaisuudessa varta vasten työntekijäkokemuksesta esitelmöitykään, viitattiin siihen useaankin otteeseen asiakaskokemuksen yhteydessä. MPS-Kick-offissa puhui tietysti myös Elina Koskela, joka aloittaa MPS:n toimitusjohtajana helmikuussa. Ei jäänyt epäselväksi, kuinka tärkeää Elinalle työntekijäkokemus ja tiimin keskinäinen tuki kaikissa tilanteissa on. Niinhän sitä sanotaan, että "pelkäävä ihminen ei opi". Aito hyväntahtoisuus, hyväksyntä, luottamus ja tuki toisia kohtaan näkyy ja kuuluu, eittämättä lopulta myös asiakaskokemuksessa. Näin tulokkaana minulle oli tärkeä huomata, että työyhteisössä jaetaan samat arvot. Sloganimme mukaisesti: Because companies are made up of people.
Kick-off -päivän päätteeksi nostettiin vielä malja MPS:n pyöreitä täyttäneelle toimitusjohtajalle Marcus Heroldille, joka on myös toinen MPS:n perustajista. Ihania puheita hänelle pidettiin eikä huumorissa ja roustauksessakaan säästelty. On ollut ilo tutustua tähän karismaattiseen uranuurtajaan, joka kannustaa meitä kaikkia vaalimaan tasapainoa terveydestä huolehtimisen, kodin, ystävien ja työn välillä. Onnea Marcus!
Tästä on hyvä lähteä vuoteen 2020, yhdessä! Keväällä juhlitaan taas, 45-vuotiasta MPS:ää!