Oppaat muutos- ja vähennystilanteisiin
Ladattavat oppaat auttavat sinua sekä organisaatiotasi muutostilanteiden vastuullisessa läpiviennissä sekä henkilöstön inhimillisessä tukemisessa läpi vaikeiden vähennystilanteiden – ja vielä sen jälkeenkin.
Irtisanomis- ja muutostilanteet vaikuttavat aina yrityksen ilmapiirin ja toimintaan. Toiminnan jatkuvuuden ja henkilöstön hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että muutostilanteet hoidetaan avoimesti, johdonmukaisesti ja ennakoidusti. Näin tuetaan vastuullista työnantajakuvaa sekä vahvistetaan henkilöstön ja myös potentiaalisten työnhakijoiden, kuluttajien että laajemmin myös ympäröivän yhteiskunnan käsityksiä yrityksestä.
Olemme koonneet käyttöösi kaksi opasta:
-
Muutosturvaopas
-
Johdon opas vähennystilanteisiin
Pääset lataamaan oppaat alla olevien lomakkeiden kautta.
Lataa "Muutosturvaopas"
Luettuasi oppaan, saat vastauksia mm. seuraaviin:
- Mitä seurauksia irtisanomisilla on organisaatio- ja yksilötasolla?
- Mitä muutosturva tarkoittaa?
- Mitä outplacement tarkoittaa?
- Miten muutosturvaan liittyvä lainsäädäntö (myös 1.1.2023 voimaan astuneet muutokset), mm. yt-laki, velvoittaa työnantajaa?
- Mitä tulee huomioida ennen muutosneuvotteluja (ent. yt-neuvottelut)?
Täytä alla oleva lomake ja saat oppaan sähköpostiisi tuota pikaa!
Lue opas, niin saat tietoa mm.:
- muutoksen merkityksestä työyhteisön ja organisaation näkökulmasta
- tiimien johtamisesta vähennystilanteissa sekä
- henkilöstöstä huolehtimisesta ja kehittämisestä muutoksen keskellä
Täytä alla oleva lomake ja saat oppaan sähköpostiisi tuota pikaa!