Projektin lähtökohta
Asiakaspalvelu- ja myyntihenkilöstöä, jotka ovat tekemisissä RAY:n pelituotteiden kanssa, on siis melkoinen määrä. Henkilökunnan vaihtuvuus on paikka paikoin suurta ja tuotetuntemuksen taso vaihtelevaa, joten nopealle, joustavalle ja kustannustehokkaalle verkkokoulutukselle oli tarve.
Haluamme tarjota RAY:n kumppaniverkostollemme mielekästä ja motivoivaa tuotekoulutusta, joka vastaa nykyaikaisten koulutusvaatimusten tarpeita. Tähän mennessä vastaanotto on ollut innostuneen positiivista, sanoo RAY:n palveluhallinnan kehityspäällikkö Heikki Rinta-Panttila.
Opiskelua ja kertausta omaan tahtiin asiakaspalvelun lomassa
Pelituotteet tutuiksi -tuotekoulu on modulaarinen kokonaisuus, jossa oppiminen on paloiteltu lyhyisiin osiin. Kun koulutus ei ole aikaan tai paikkaan sidottua, sisältöjä voi opiskella ja kerrata joustavasti vaikkapa asiakaspalvelun lomassa hiljaisina hetkinä.
Tuotekoulu tarjoaa perustiedot pelituotteista ja RAY Etuasiakkuudesta sekä antaa vinkkejä asiakkaan viihtyvyyden huomioimiseen pelitilassa. Kahdella eritasoisella pelivisalla käyttäjä voi testata omaa tuotetuntemustaan. Kun vaadittu sisältö ja pelivisa on suoritettu hyväksytysti, käyttäjä saa tulostaa itselleen osaamisestaan todistuksen.
Uskon vahvasti, että tarjoamalla kiinnostavia ja hauskoja koulutussisältöjä pystymme lisäämään tuotetuntemusta kohderyhmissä ja tätä kautta rohkaisemaan pelipisteissä työskenteleviä henkilöitä palvelemaan luontevasti RAY:n pelituotteista kiinnostuneita asiakkaita, sanoo Rinta-Panttila.