Projektin lähtökohta
Nopeasti kasvava Rovio on viime vuosina paininut erilaisten perehdytyshaasteiden edessä. Kuukausittain talossa aloittaa runsaasti uusia työntekijöitä, joiden yritystuntemus saattaa kaiken kiireen keskellä jäädä hyvinkin hataraksi. Samaan aikaan yritys on jatkuvan kiinnostuksen kohteena sekä median että yksityisten henkilöiden suunnalta. Ratkaisuksi löytyi digitaalinen oppiminen.
Meillä on kummallakin jonkin verran kokemusta erilaisista verkko-oppimisalustoista. Näiden pohjalta lähdimme hakemaan ympäristöä, joka olisi helposti räätälöitävissä ilman suuria lisäkustannuksia, ja joka mahdollistaisi modulaarisen rakenteen ja mielenkiintoisen visuaalisen ilmeen toteuttamisen. Lisäksi kun talo on täynnä käytettävyyden ja viihteellisyyden asiantuntijoita, olivat laatuvaatimukset myös näiden asioiden suhteen korkeat, kertaavat Rovio Campuksen syntyvaiheita HRD Manager Anna Laine ja Communications Director Sara Antila Rovio Entertainment Oy:stä.
Roviolle kattava digitaalinen oppimisympäristö
Näiden toiveiden pohjalta MPS loi koko Rovion kattavan digitaalisen oppimisympäristön. Vaikka oppimissisällöt sinällään ovat tiukkaa asiaa mm. yrityksen brändiin ja tietoturvaan liittyen, on sisältö esitetty pelimäisiä elementtejä Rovion runsasta kuvamaailmaa hyödyntäen. Verkkomaailman rinnalla perehdytysprosessiin kuuluu edelleen myös ryhmässä tehtävä yleisperehdytys ja ihmisten esittely toisilleen. Lisäksi digitaalinen maailma mahdollistaa osaamisen tason syventämisen ja sen vaikuttavuuden mittaamisen.
Jatkuvasta kiireestä huolimatta, yksiköiden työtilanteesta riippuen, verkossa olevan materiaalin on läpikäynyt noin 60% työntekijöistä, mihin olemme erittäin tyytyväisiä. Tämä prosessi on ollut meille erittäin hyödyllinen, sillä olemme työstäneet tähän asti puuttuvia yritysmateriaaleja sitä mukaa kun sisältötyö on edennyt. Jatkossa visiomme on edelleen laajentaa Campusta ja luoda erilaisia oppimispolkuja. Myös seurantaa aiomme kehittää entisestään, valottavat Laine ja Antila tulevaa.